Singeldagen på golfveckan

IMG_0085IMG_0083IMG_0086

Golfveckans andra dag, sponsrad av World Class och Skinnbolaget.se avgjordes i skiftande väder.

Segrade i A-klassen gjorde Roger Hedberg, Huvudstadens GK, 66 slag netto. Tvåa kom Annelie Sjöhlom 67 slag netto och trea kom Adrian Fagerberg, Frösåker GCK, 68 slag netto.

I B-klassen segrade Christian Nordenson, Ängsö GK, 67 slag. Tvåa IngBritt Andersson VGK, 68 slag och trea Lars Lindqvist, VGK, 69 slag.

C-klassen vanns av Solveig Forsell VGK, 34 poäng, tvåa Thomas Clevensjö 34 poäng men högre hcp och trea kom Lena Andersson Fullerö GK på 33 poäng.

Dagens scratchpris gick till Annelie Sjöholm som på ”World Class” manér gick runt banan på 66 slag! Stort grattis Annelie! För övrigt ser vi Annelie i en skinnjacka från Jofama som kan köpas på Skinnbolaget.se. Utlottningspris kom från Birka Cruises, World Class, Kungsängen som är morgondagens huvudsponsor.
Efter prisutdelningen genomförde Stefan från Västerås Golf Restaurang en longdriving tävling och det serverades pyttipanna i restaurangen. Adrian Fagerberg och Annelie Sjöholm var de två vinnarna på long drivetävlingen arrangerade av Västerås Golfrestaurang under tisdagskvällen, grattis!
Tack för ännu en härlig dag!
Golf och Gemenskap i Centrum

IMG_0074IMG_0093FullSizeRender