Sofia Ljungqvist slutade som finfin femma på Match SM

2014-10-03 10.57.23Botkyrka r2pro-am karlstad

Sofia Ljungqvist var med och spelade årets SM-match på Karlstad GK i slutet av månaden. Caddien Pia Hill var med och stöttade och bar bagen.

I sin första match mötte Sofia den norska veteranen Cecile från Norge som spelat flera år på Europatouren.
– Jag vet att hon är en duktig spelare så jag var laddad till tusen för att ge henne en tuff match. Matchen tog slut på 18:e hålet, Sofia vann med 1/0.
– Jag puttade bra långputtar under hela rundan och spelade stabil golf.

Nästa dag var det dags för match nr 2 mot Johanna Rosen från Stockholm.
– Även denna match var jämn, de sista hålen skärpte jag mig lite extra och vann på första särspelshålet när jag gjorde birdie!

Samma dag spelades match nr 3. Sofia mötte Anna Dahlberg, Söderström från Örebro.
Det blev tyvärr ingen vinst i den matchen. Så det blev en jättefin delad femte plats för Sofia.
– Jag är glad för placeringen nu i efterhand men då var jag sur för jag hade slagit dåliga inspel mot green under hela rundan.

Framtiden Bokskogen och LET

Sofia har bara en tävling kvar i år och den spelas nästa vecka på Bokskogen GK.
– Jag ser fram emot sista tävlingen och hård träning i vinter!
Nästa år ska Sofia spela på LET access som är undertouren till damernas Europatour.

Vi önskar Sofia lycka till men årets avslutning och framtida karriären. Vill du vara med och stötta Sofias satsning mot toppen så är du välkommen att höra av dig till Sofia på sofia_ljungqvist@hotmail.com!