Städdagsaktivitet nr.1

Som vi tidigare informerat om arrangerar inte bankommittén städdagen som vi brukar pga omständigheterna med Covid-19. Klubben kommer istället erbjuda flertalet tillfällen under året där klubbens medlemmar ges möjlighet att hjälpa till med olika saker på och kring bana och klubbhus.

Första tillfället arrangeras på tisdag 21 april kl.10.00. Vi följer självklart Folkhälsomyndigheten rekommendationer. Denna städdagsaktivtet kommer därför ha 35 stycken platser. Först till kvarn och ni anmäler er genom att maila info@vasterasgk.se. Vi svara och bekräftar er plats.

Vi samlas kl.10.00 på övningsområdet bredvid parkeringen. Vi ber alla att hålla minst två klubblängders avstånd till varandra. Känner ni minsta lilla symtom ber vi er att stanna hemma. Bankommittén kommer därefter fördela ut deltagarna (2-3 personer) på olika hål och områden. Denna aktivitet beräknas ta ca.2h. Golfköket kommer att köra runt på banan och bjuda på soppa och bröd till deltagarna.

Detta är som sagt en av flera aktiviteter som klubben kommer att erbjuda som en städdagsaktivitet under året. Vi håller er fortsatt uppdaterade om kommande aktiviteter.

Trevlig helg!

Västerås Golfklubb