Styrelsen beslutade om ommålning av klubbhuset

namnlost-1IMG_9247

I förra veckan hade vi ett styrelsemöte. Utöver tidigare kända beslut om att gå med i “Golfhäftet” på vardagar så beslutade vi även om ommålning av vårt klubbhusområde. Husen är i stort behov av detta. Vi har,  i samarbete med vår partner, Öbergs Färg, tagit fram förslag på färgsättning. Detta förslag fastnade styrelsen för på senaste mötet. En färgsättning som harmoniserar med övriga nya hus och muren samtidigt som det känns lite modernare. Förutsatt att vi får lov att göra en färgändring.

Ekonomin är fortsatt god, även om vi har satsat ytterligare drygt 200 000 kr på banan under året. Medlemsantalet fortsätter att öka och vi har nu pratat om att införa ett medlemstak.

Vi beslöt även att damerna, på distriktstävlingar, kommer att få starta från två tees.

De olika kommittéerna jobbar på i lite olika faser. Marknadskommittén, med Mats Bengtsson som ny ordförande, har rivstartat. Har du förslag på företag som kan vara intresserade så kontakta Mats på mats.bengtsson@vasterasgk.se eller 076-555 95 44!

Styrelsen har även inlett årets strategiarbete. Där går vi igenom nuläget, trender, går igenom medlems- och gästundersökningen, tittar på omvärlden och våra konkurrenter mm. Utifrån detta arbete kommer vi sedan att sätta lång- och kortsiktiga mål för klubben. Arbetet kommer bland annat att mynna ut i verksamhetsplan för 2016 som tas på årsmötet i mars.

Golf och gemenskap i centrum!