Teeoff för Partners med Niklas Lidström och Curre Lundmark

I går kväll inleddes säsongen för våra partners med en Teeoff i restaurangen. Lite drygt 40 personer hade hörsammat inbjudan och inledde kvällen med en tipspromenad i golfens tecken. Både partners från Skerike GK och VGK deltog. Segrade i tipspromenaden gjord Micke Olsson, Global Invest och Magnus Nerin Swetex, bägge på 11 av 12 rätt. Inder kvällen kunde vi även pröva på putters mm från T 54 där Christofer guidades oss. Axelssons buss, ikväll representerade av vår egen Mats Bengtsson, informerade om deras utbud.

Därefter tog vi plats in inre rummet där vår klubbchef Anders Holmer hälsade välkommen tillsammans med Anders Gillner från Skerike GK. Marknadskommitténs ordförande Mats Bengtsson gick igenom kvällens program. Sedan följde en snabbpresentation av deltagarna. Niklas och Murat från restaurangen berättade lite om hur dem tänkt sig driva restaurangen och Tomas slog ett slag för ”många putters” men bara en ”Guldhöna”.

Anders Gillner berättade om nyheter på Skerike GK, bland annat planerar man för ett nytt klubbhus. Holmer och Bengtsson guidade oss genom VKG:s nyheter där naturligtvis Anna Nordqvist, Västerås Open by SmartProvider är den största. Där fick vi även en personlig hälsning från Anna själv via en filmsnutt.

Vi presenterade även lite kort innehållet i året affärsnätverksträffar innan vi, vi lottad bordsplacering, intog en mycket uppskatattad högrevsburgare och knöt nya affärskontakter.

Kvällens huvudgäster intog sedan scenen och med Curres varma hand och med hjälp från TV-klipp mm så fick vi följa med på Niklas Lidströms hela karriär!. En fantastisk resa och en av Sveriges största idrottsmän alla kategorier. Curre själv är ju en mycket framgångsrik tränare. Upplägget var mycket uppskattat av deltagarna och Niklas fick stående ovationer efteråt och fler vill komma fram och ta selfies. VGK är mycket glada och stolt över att ha dessa fantastiska idrottsprofiler om medlemmar i klubben. Stort tack till alla som var med under kvällen och som gjorde det till en formidabel succé!

Är du intresserad av att delta i vårt affärsnätverk så kontakta vår klubbchef Anders Holmer 070-343 15 62

Från Wikipedia kan vi läsa om Niklas: Under sina 20 år i Nordamerika vann Lidström Stanley Cup fyra gånger och tilldelades flera NHL-priser, samt röstades fram och deltog i tio all star-matcher. Han har även spelat flest slutspelsmatcher av alla européer (bland nordamerikaner har endast Chris Chelios, 266, spelat fler än Lidströms 263) och blivit förste och hittills ende europeiske försvarare att nå 1 000 NHL-poäng.[2]

Hockeymagasinet The Hockey News röstade fram Lidström som den bäste europeiske hockeyspelaren genom tiderna i NHL. Han vann VM med Tre kronor 1991. I OS 2006 var Lidström en viktig faktor för Sverige när de vann över Finland i finalen där han själv gjorde det matchavgörande 3-2-målet. I och med OS-guldet blev han den 17:e medlemmen av Trippelguldklubben.

I Wikipedia kan vi läsa om Curre: Som förbundskapten förde Lundmark Sveriges herrlandslag till OS-guld vid Olympiska vinterspelen 1994 i Lillehammer. Dessförinnan hade Lundmark assisterat Conny Evensson när Sverige tog VM-guld i Åbo 1991 och Prag 1992.