Tjejsatsning 2017 – Västmanlands Golfförbund

Nu är det dags att köra igång med en ny golfsäsong!

I år ska Västmanlands golfförbund göra en tjejsatsning för att flera tjejer ska tycka att det är roligt att spela golf.

Hela Sverige kommer att göra denna satsning under 2017.

Detta riktar sig mot alla tjejer som är mellan 7 till 18 år och är medlemmar på en av Västmanlands golfklubbar.

Vi har bestämt oss att vi ska ha 5 träningstillfällen som varar 1 h 30 min på olika klubbar i länet.
Dessa kommer vara utspridda under maj, juni och augusti. Till största del kommer vi ha träningarna på
lördagar eller söndagar så att de tjejer som har en liten bit att åka också kan delta.

Tidigare år har vi haft ett träningsläger på Frösåker GK men i år har vi tänkt lite annorlunda och
hoppas att flera träningstillfällen kan generera att flera tjejer kan vara med på träningarna.
Den 6:e träningen och avslutningen är i augusti och kommer att vara ca 2,5 – 3h med en liten tävling i slutet och hamburgare-och korvgrillning.

Klicka på länken för mer info och anmälan “Tjejer västmanland 2017”

Best regards
Joacim Blomberg