Välkommen Johan Fryckne, ny tränare på VGK

Vi är väldigt glada att få välkomna Johan Fryckne till tränarteamet på Västerås GK inför säsongen 2024. Johan är en person med enormt engagemang för sporten folk och han stora kärlek för golf och utveckling kommer garanterat att smitta av sig på Er medlemmar. Vi ser fram emot att erbjuda er ett brett träningsutbud säsongen 2024 och planeringen för detta kommer Johan och vår tränare Emil att påbörja redan nu. Johan börjar sin tjänst på Västerås GK 25 mars. Vill ni smygstartar träning med honom redan idag så finns han på Västerås Indoor golf för lektioner hela vintern.

Nedan följer en presentation av Johan:

Hallå alla medlemmar!

Mitt namn är Johan Fryckne och jag kommer från och med 2024 att vara en del i detta härliga team som PGA Professional.
En fantastisk och mycket intressant resa jag vill vara med på! Jag kommer att finnas tillgänglig för lektioner, custom fitting, verkstadsarbete och även vara till hjälp i reception & shop.

Jag kommer senast från Matz Evensson Golf Academy där jag har varit verksam de senaste 2 åren och är sedan 1 år tillbaka Partnertränare på Västerås Indoor Golf. Dessförinnan har jag haft tränaruppdrag på Skerike GK och Köpings GK och har jobbat tätt med Emil Madsen i många år. Emil lärde mig en gång i tiden detta fantastiska spel från allra första början och den som tog in mig till tränaryrket, ett beslut jag inte ångrar.

Att få träna och hjälpa alla nya som aktiva golfare, yngre som äldre, till att bli bättre, är det bästa som finns!
Sedan tidigare är jag även utbildad massageterapeut, personlig tränare och hälsocoach.

På Skerike har jag en gång i tiden hjälpt och tränat några av VGK mycket duktiga juniorer Filip Stigeberg, Emil Lindberg och Leon Moghadas i deras mycket yngre år, vilket blir ett kärt återseende 😊

5 snabba favoriter
Lag: FC Barcelona och Djurgårdens IF.
Golfare: Tiger Woods.
Klubba: Min 54 grader, den har attackerat en och annan flagga och varit räddaren i nöden många gånger.
Golfbana: Vasatorp TC.
Hål på VGK: Jag gillar hål 15 med ”risk and reward” för den långtslående och där precision är nödvändigt för den som kanske inte har slaglängden. Det går inte att undvika estetiken på hål 17 med tufft greenområde. Vågat att säga detta, men jag tycker det är Västmanlands finaste Par 3.
Jag ser fram emot att träffa er alla medlemmar, det här ska bli riktigt kul!

Johan Fryckne
Ny PGA Professional på Västerås Golfklubb