Välkommen till Golfens dag på Västerås GK 26 maj

Den 26 maj är det Golfens dag i hela Sverige. Vi på Västerås GK kommer att bjuda på prova på-golf och massor av roliga aktiviteter för medlemmar och nya golfare i alla åldrar.

Golfintresset i Sverige är rekordstort. Antalet golfmedlemmar har ökat fyra år i rad och det är många fler som är nyfikna och vill börja spela. Golfens dag är ett perfekt tillfälle för alla som vill testa vår fantastiska idrott.

Alla golfintresserade i Västerås är välkomna att prova på golf, umgås och njuta av vår fina miljö. Boka in lördag 26 maj i din kalender och ta med familj och vänner till en dag full av golfglädje!

Preliminärt tidschema:

• 10.00 Golfens dag öppnar. Samling puttinggreen utanför shop
  • 10.15–11.30 Puttbana, Chippa, slå på range
  • 10.15–11.30 Golfkul för barn
  • 12.00-12-15 Samling puttinggreen utanför shop
  • 12.15-14.00 Puttbana, Chippa, slå på rang, Golfkul för barn
  • Hela dagen: Prova-på-golf med våra tränare, , specialerbjudande på nybörjarkurser och medlemskap. (gäller endast nya golfare)
  • Restaurang/café är öppen och bjuder alla deltagare på hemgjord glass.

Anmäl dig gärna till eventet via Facebook och bjud med dina vänner och bekanta.

Mer information om Golfens dag i Sverige finns på golfensdag.se.

Varmt välkomna!

Anders Holmer