Västerås golfklubb förstärker sin organisation och söker en assisterande banchef

Västerås Golfklubb är en av Sveriges äldsta golfklubbar, bildad 1931. Golfklubben ligger centralt, 5 minuter från Västerås centrum. Banan är en parkbana med omväxlande och varierande golfhål.
Anläggningen rymmer 18 hål, övningsområde med drivingrange och 4 st. övningsgreener samt ett träningsområde och en ca 1600 kvm stor torvodling.

Klubben har idag ca 1300 medlemmar och ca 5.000 greenfeegäster/år. Golfklubben äger marken som banan är byggd på, vilket gör att ekonomin är god och medger bra förutsättningar för framtiden.
Vi är en anläggning i ständig utveckling och har tillsammans med banarkitekt Johan Benestam tagit fram en långsiktig Masterplan som ligger till grund för vårt utvecklingsarbete.
De kommande åren kommer klubben stå värd för en deltävling på LETAS, Ladies European Tour Access, undertouren till tjejernas Europatour.
Vi är idag fem helårsanställda på banan. Under säsong kompletteras det med två säsongsanställningar och två timanställda.
Maskinparken är uppdaterad och modern.

DIN PROFIL
Inför kommande års banutvecklingsprojekt och för att fortsatt svara upp mot de skötselmål klubben har behöver vi stärka organisationen med en assisterande banchef som leder vårt arbete och utveckling av grönytorna tillsammans med vår Banchef. Vi ser gärna att:
– Du har ett stort engagemang, och ambition att i framtiden bli Banchef
– Du har flerårig praktisk erfarenhet av golfbaneskötsel och teoretisk utbildning i form av Svenska Golfförbundets GUB och VUB, eller liknande.
– Du har en lagbyggare med positiv inställning, du är ordningsam och handlingskraftig.

Andra egenskaper och utbildningar som är meriterande men inget krav:
– Erfarenhet av arbetsledande ställning
– Motorsågskörkort
– Behörighet växtskyddsmedel klass 1L och 2 L
– Erfarenhet av bevattningsanläggningen
– Att du har ett genuint intresse för sporten och själv spelar golf

DINA ARBETSUPPGIFTER UTÖVER DAGLIG SKÖTSEL
– Tillsammans med Banchef planera och leda verksamheten
– Dagligen instruera och leda fast och säsongsanställd personal
– Totalansvar för driften av anläggningen de dagar Banchef inte är på plats

VILLKOR
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med visst helgarbete. Tillträde enligt överenskommelse.
Lön, semester och anställningsförhållande avtalas vid anställning.

För frågor och ytterligare information kontakta klubbchef Anders Holmer på 070 – 343 15 62.
Mer information hittar du på www.https://vasterasgk.se/

Vi ser fram emot din ansökan sist ansökningsdag är den 31 januari.

Ansökan skickas till:
anders.holmer@vasterasgk.se