Västerås golfklubb fortsätter utvecklingen/ satsningen på golfbanan och vi är mycket glada över att presentera Joacim Karlsson.

Vi hälsar Joacim Karlsson välkommen till Västerås golfklubb. Joacim börjar sin anställning den 1 april som assistent banchef. Här följer en kort presentation från Joacim själv.
Jag kommer ifrån Skene, ett litet samhälle 6 mil öster om Göteborg där jag arbetat på Marks GK i fyra år och samlat på mig mycket erfarenheter inom greenkeeperyrket.
Från början satsade jag själv på golfen vilket gör att jag är noga med detaljer på golfbanan och förstår vikten av en bana i toppskick och en klubb med bra atmosfär.
Fick möjligheten att hjälpa Anders Körberg med personal under Letas 2018 med banan och jag tycker det ska bli fantastiskt roligt att få komma tillbaka och jobba tillsammans med dom igen.
Håller tummarna att golfsäsongen snart kommer igång så jag kan träffa alla medlemmar samt att vi i banpersonalen kan presentera en minst lika fin bana som dom gjorde under 2018!

Kom gärna och säg hej ifall ni träffar mig på banan framöver.

Joacim Karlsson