VÄSTERÅS GOLFKLUBB SÖKER SÄLJ- & MARKNADSCHEF

Västerås Golfklubb – Golf och gemenskap i centrum, är Sveriges 16:e äldsta golfklubb och firade 90 år under 2021. Idag är Västerås Golfklubb en välskött 18 hålsanläggning med en snabbt växande juniorverksamhet, en restaurang med servering av högsta kvalitet, en välfylld golfshop och i övrigt goda faciliteter och träningsområden. Västerås Golfklubb har idag 1 385 medlemmar och drygt 100 partners i Västerås Golfklubb Business Club och omsätter 12 miljoner. Klubben har sex helårsanställda på banan och tre på kansliet. Under säsong anställs även säsongspersonal.

Vi växer och letar nu efter en Sälj- & Marknadschef med ansvar för drift- och utveckling av sälj, marknad och partnerrelationer. Vi söker dig som är målmedveten, kreativ och nytänkande och som har ett brett kontaktnät i Mälardalen!

I rollen som Marknadschef är du ansvarig för drift och utveckling av sälj och marknad. Du ingår i ledningsgruppen, med det ett ansvar för klubbens övergripande utveckling och välmående. Du kommer att ansvara för planering och genomförande av den årlig aktivitetsplanen för klubbens partners. I arbetet ingår också att utveckla, planera och sälja företagsgolf och andra marknadsaktiviteter så som konferens och event, i relation till att värna om banans tillgänglighet för klubbens medlemmar och gäster.

I dina arbetsuppgifter ingår även att utveckla och sälja greenfeepaket, samt aktiv bearbetning och skapa goda/varaktiga relationer med lokala hotell och partners.

Vår nuvarande marknadschef Anders Holmer kommer en tid framåt att jobba 50%, vilket gör att ert arbete kommer att ske gemensamt, vilket kommer ge bra förutsättningar att bygga vidare ifrån vårt befintliga affärsnätverk och ta det mot nya mål.

Vi söker nu dig, som vill bli en viktig kugge i vårt team som arbetar med att vidareutveckla Västerås Golfklubb. Vi söker dig som:

– är en duktig (dokumenterad) säljare

– är kreativa och nytänkande

– har ett brett kontaktnät i Västerås med omnejd

– kan leda strategisk arbetsgrupp för sälj och marknad

– kan vårda och bygga relationer

– är målmedveten, driven och tar egna initiativ

– jobbar bra i team med god samarbetsförmåga

– bonus om du har kunskap i digital kommunikation via sociala medier, hemsida

Start: 1 augusti 2022 eller enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidare tjänst 100%. Vi tillämpar kollektivavtal genom Kommunal och Unionen.

Välkommen med din ansökan senast den 6 februari 2022. Ansökan med CV och personligt mailas till klubbchef@vasterasgk.se. Har du frågor eller vill veta mer om tjänsten – kontakta vår klubbchef, Josefin Odenring 0730-93 24 46.