VGKs nya tränare/idrottsansvarig

För Västerås Golfklubbs framtid ska vi satsa på idrotten golf och ge våra medlemmar möjlighet att utveckla sitt spel. Västerås Golfklubb ska verka för att skapa en utvecklande juniorverksamhet som säkerställer vår framtid. Vi kan med stor glädje meddela att klubben nu har anställt en tränare/idrottsansvarig inför säsong 2021. Tjänsten kommer även att innehålla arbetsuppgifter på kansliet. Vi fick in 15 ansökning till tjänsten och genomförda vid årsskiftet intervjuer i två steg. I steg 1 genomförde vi digitala intervjuer där vi använde oss av en kompetensbaserad intervjuteknik. I steg 2 hade vi två kandidater och dessa träffade vi på klubben för att visa upp klubben, dess organisation och banan, samt komplettera med några intervjufrågor. De som genomförde rekryteringen var Josefin (klubbchef), Jonas Ström (kassör) och Carl-Johan Carell (styrelseledamot), med övriga styrelsen som bollplank genom hela processen. Valet av kandidat blev Emil Madsen och han kommer in med stor erfarenhet, kunskap, glädje och energi. Emils uppgift som tränare blir att ta hand om alla juniorer (upp till och med 21 år) och dess verksamhet. Emil kommer även att göra en del arbeten på kansliet. Mer information om VGKs juniorverksamhet och träningar för säsong kommer Emil att informera om löpande.

Presentation av vår nya Tränare/ Idrottsansvarig

Jag heter Emil Madsen och är 47 år, jag är uppvuxen i Flen mitt i Södermanland. Jag har alltid varit idrottsintresserad och utövat många olika idrotter så som hockey, bandy, fotboll, längdskidor och friidrott som ungdom och junior. Det är mycket av den erfarenheten som jag använder mig av idag i mitt ledarskap och utveckling av idrottsverksamheten inom golfen.
Jag började spela golf i 14 års åldern när Flens Golfklubb byggdes, och när jag var 19 år så spelade jag som professionell golfspelare på SGT. Den snabba utvecklingen har jag till stor del att tacka mina föräldrar och mina duktiga idrottsledare som jag har haft under min uppväxt.

Efter min golfkarriär så flyttade jag till Västerås där jag arbetade på Nautilus gym som instruktör och gruppledare och parallellt med det så jobbade jag på Flens Golfklubb som Head professional i några år tills jag fick jobb på Skerike Golfklubb som Idrottschef och Headpro. De senaste två åren har jag arbetat som Klubbchef på Köpingsgolfklubb men jag saknade den idrottsliga verksamheten för mycket så nu känner jag att jag har hittat rätt😊

Sedan 2002 bor jag på Rönnby i Västerås med min fru Nettan, mina barn Alva och Moa och vår hund Lotus.

Till slut vill jag passa på att tacka Västerås Golfklubbs styrelse och Klubbchefen Josefin för att jag har fått förtroendet att få arbeta på Västerås Golfklubb med era barn, ungdomar och ledare. Jag ser verkligen fram emot våren så vi kan dra igång verksamheten ute på klubben, vi ses där.
Med vänlig hälsning Emil Madsen

Arbetslivserfarenhet

Klubbchef Köpings Golfklubb 2019 – 2020
Idrottschef / Club Professional Skerike Golfklubb 2005 – 2018