Vision 50/50 – golfens jämställdhetsarbete

Västerås Golfklubb har startat ett spännande och långsiktigt förändringsarbete för en mer inkluderande och jämställd golf. Det är ett fantastiskt välgjort Klubbutvecklingsprogrammet Vision 50/50, en digital utbildning i jämställdhet för golfklubbar och golfdistriktsförbund. Hoppas att du vill hänga med oss på resan!

Varför gör vi det här?

Att arbeta med och ta ställning för jämställdhet blir allt viktigare när medvetenheten om frågorna ökar i samhället. Västerås golfklubb skickade ut en kulturenkät till medlemmarna i somras, och resultatet är bra men visar också att vi kan bli ännu bättre. Och för att lyckas med det behöver vi din medverkan.

Alla är välkomna och vi kommer att ses vid tre tillfällen till att börja med, resten av programmet kan göras när som helst av dig vid datorn.

Datumen för de tre träffarna är:

• torsdagen den 9 november, kl 18
  • torsdagen den 11 januari, kl 18
  • torsdagen den 8 feb, kl 18

Plats: VGKs konferensrum

Jag hoppas vi blir många som vill vara med och diskutera och förbättra vår fina golfbana. Var vänlig maila mig, så ska jag se till att du får en behörighet in till klubbutvecklingsprogrammet. Och det är bra om du har din behörighet redan till vår första träff.

Just nu är vi, Susanne Wossmar, Pia Hill, Cina Koskinen, Anders Holmer, Tomas Ljungqvist och undertecknad, så vi behöver bli fler, som vill jobba för att vi blir fler damer som spelar golf och att vår golfbanan känns välkomnande för alla. Heja, heja J
Till 50/50- arbetet välkomnar vi alla, både damer och herrar, ung som äldre.
Alla är välkomna!

Vill du veta mer om klubbens Vision 50/50-arbete eller vara med, kontakta:

Magdalena Sjöholm
E-post: magdalena.sjoholm@realfast.se