Gratis första-hjälpen-utbildning för VGK medlemmar

Rätt kunskap och utrustning RÄDDAR liv!

Nu har du som medlem på VGK möjlighet att gå en gratis hjärtstartsutbildning på två timmar, i samarbete med Plusab

När någon får hjärtstopp är det bråttom! Varje minut är dyrbar.
Vår utbildning ”Rätt kunskap och utrustning RÄDDAR liv”

På våra utbildningar utför alla praktisk träning på en varsin HLR docka . Det skapar möjlighet till att alla får kunskap och sådan praktisk träning, att deltagarna efter utbildningen kan och vågar göra ett ingripande i en skarp situation. Vår utbildning tar cirka två timmar och deltagarna får lära sig kontrollerna som genomförs för att ta reda på om det är ett hjärtstopp samt utföra hjärt-lungräddning med god kvalitet och hur man använder en hjärtstartare. Deltagarna får även lära sig på vilket sätt man lägger en medvetslös person i stabilt sidoläge samt lära sig tekniken för att hjälpa en person som har satt någonting i halsen.

Vi ger kunskaper om hjärtstartare. Vi har scenarioträning med HLR och defibrillering.
Inga förkunskaper behövs. Antal kursdeltagare är från en till ett maximalt antal av 12 personer.
Ni får kompetenskort signerat av instruktören. Övnings- och kursmaterial ingår i utbildningen.
Utbildningen leds av instruktör som är certifierad av HLR rådet.

Vi har en hjärtstartare i restaurangen. men desto fler som kan/vågar använda den – desto större chans att rädda liv!
Utbildningen är på två timmar och sker i restaurangen 18.00-20.00

Följande datum finns möjliga att anmäla sig till: 14/5, 4/6, 11/6, 14/8 och 26/8.

Max 12 st per utbildningstillfälle, först till kvarn!
Välkommen med din anmälan!

Anmälan till info@vasterasgk.se