Tävling: Torsdagslir

Torsdagslir är en tävling för alla. Spela med valfri partner och tid under torsdagen. Tävlingen pågår den 4 maj till den 28 september (ingen tävling under Golfveckan v.30). Öppen både för herrar och damer (även medlemmar i andra klubbar)

Priser varje vecka och under finalspelet vid säsongens slut.

Herrar spelar från gul tee och damer från röd, blå eller gul tee.

Undantag: Herrar får från och med det år de fyller 70 välja att spela från blå eller röd tee. Damer får från och med det år de fyller 70 välja att spela från orange tee.

* Startavgiften är 80 kr och betalas i shopen före rundan, där också anmälan görs på en deltagarlista.

* Efter ronden lämnas scorekortet i greenfeeinkastet till vänster om kanslidörren. För att spelarens resultat ska räknas måste scorekortet vara försett med spelarens namn och vilken tee som använts. Spelare som inte har VGK som hemmaklubb skall också ange sitt golf-ID på scorekortet.

* Tävlingsformen är slaggolf (+5).

Läs mer HÄR