INFORMATION INFÖR START AV ONSDAGSMIXEN

Röd tee är det som gäller för onsdagsmixens tävlingar innan golfveckan!
Betalning av spelavgift skall ske vid anmälan, de som inte gjort detta måste gå in och redigera sin anmälan så att den blir betald! Ingen kontanthantering gäller.
Pga. Coronatider så tar alla ett blankt scorekort och för sin score och signerar det själv!
Ev. frågor kring detta besvaras av tävlingsstartern före utgång!
Onsdagsmixen 2020
Onsdagsmixen är en tävling för medlemmar, både damer och herrar. Mixen spelas på onsdagar då banan inte är upptagen av andra aktiviteter. Startlistor, individuellas resultat för varje rond samt tabellställning redovisas på VGK:s hemsida under Tävlingar : onsdagsmixen samt på www.golf.seunder
Tävla.Tävlingsbestämmelser
•Onsdagmixen spelas onsdagar under säsongen 1/7–8/10. Sammanlagt13ronder inplanerade. Någon onsdag kan komma att utgå pga. sponsorgolf eller väderförhållande.
•Rätt att delta har spelare i kategori D50+ och H55+.
•Tävlingsformen är slaggolf över 18 hål med start från röd tee. (Valfri tee dock inte ORANGE för herrar kommer att användas efter golfveckan)
•Anmälan till Onsdagsmixen sker via Min Golf på internet fram till måndagen före till kl. 18.00
•Startavgift 50 kr, betalning skall ske via anmälningssidan med Swish eller betalkort.
•Spelare som anmäler sig efter anmälningstidens utgång startar i slutet av fältet. Staravgift 70 kr.
•Första start sker kl. 09.00
•Lottningen sker efter anmälningstiden gått utoch startlistan anslås senast tisdag före speldagen på VGK:s hemsida och på www.golf.seunder Tävla.
•Spelaren ansvarar att ha ett korrekt registrerat HCP före tävlingens start.
•Vinnaren och tvåan av föregående tävlingsomgång blir tävlingsledare vid nästkommande tävling. Tävlingsledarna hämtar scorekort och nycklar till golfbilarna i receptionen senast kl. 08.15 speldagen. Vid förhinder är tävlingsledarnaansvariga att skaffa ersättare.
•Avgift för golfbil 120 kr/bil för medlem med läkarintyg som saknar årskort(2.000kr). Utan läkarintyg är kostnaden 400 kr/bil förmedlem.
•Varje spelomgång erhåller vinnaren 14 poäng, tvåan 12 poäng, trean tio poäng fyran nio poäng osv. ned till tolfte plats som ger 1 poäng. Poängen räknas samman för alla tävlingar under säsongen och priser motsvarande poängsumman utdelas.•Säsongspris utdelas till de 10 spelare som spelat samman flest antal poängunder säsongen.
•Utdelning av dags-och säsongspriser sker vid höstens avslutningsmöte för Seniorerna, som äger rum torsdagen den 9 oktober.
•Under nuvarande Coronatider med smittrisker skall vi självklart hålla avstånd ochvisa övrig hänsyn till varandra. Scorekorten fyller vi i själva med resultat men att två i bollen noterar varandras resultat och jämför att de stämmer innan de lämnas i brevlådan!