Ny stark insats av våra juniorer

Västmanlandsserien Pojkar avslutades i söndags på Skerike Golfklubb i regnet.

Inför sista omgången låg vi 1 poäng efter Fullerö GK, men en engång så visade våra juniorer att dem är grymt bra när det började dra ihop sig och vände och vann med 5 poängs marginal.

Laget som stod för vändningen var Wilmer Bätz, Albin Danielsson, Valdemar Herrfall & Charlie Moselius. Under säsongen har även Carl Blomberg, Jonathan Lööf, Pontus Bylund, Leon Moghadas, Oscar Hemmingsson, Kristoffer Öhrn, Filip Olofsson & David Kangas representerat VGK och på tjejsidan har Ebba Moselius & Sofia Granström spelat.

Jag är grymt stolt och imponerad av våra juniorer, för många av dem är det deras första tävlingssäsong.
Det här lovar gått inför framtiden.

Sådana här framgångar kommer inte utav sig självt, så jag vill passa på och rikta ett stort tack till våra engagerade ledare och föräldrar för er hjälp på tävlingarna och träningarna.

//Emil Madsen
Västerås Golfklubb