PGA Club Professional Johan Fryckne

Från och med 2024 har vi en anställd tränare på klubben vid namn Johan Fryckne.
Johan är den som ansvarar och genomför all utbildning på Västerås Golfklubb.

Erfarenheter
Johan har arbetat inom golfen sedan 2014 med start inom reception & shop för att 2 år senare ta klivet in som ungdomstränare för att sedan träna alla åldrar och målgrupper.
Johan kommer närmast från Matz Evensson Golf Academy där han har arbetat på Frösåker G&CC och Orresta Golf & Konferens dom senaste 2 åren. Dessförinnan har han jobbat tillsammans med Emil Madsen i många år tillsammans på Skerike GK och på Köpings GK.

Johan har erfarenhet av att ha hjälpt allt från nybörjare, klubbgolfare, satsande juniorer, collegespelare och spelare med erfarenhet från svenska högsta touren.
Den främsta styrkan Johan har som golftränare är den pedagogiska förmågan att nå sin elev med hjälp av enkla ord och att anpassa sig till elevens behov.

Utbildningar
PGA Tränarassistentutbildningen 2019
PGA Höga tränarutbildningen 2021-2024
PGA:s certifieringskurser:
Advanced Golftechnique 1
Play & Practice 1
Business & Leadership 1
Johan är sedan tidigare även utbildad Certifierad Massageterapeut, PT & Hälsovägledare, vilket gör att han har god kännedom om kroppens förutsättningar kopplat till svingen.

Sugen på att ta en lektion med Johan?
Här nedan kan du boka direkt hemifrån. Du får bekräftelse på min angivna e-post.

Laddar…